Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globální rozvojové vzdělávání v českých školách
Svatková, Aneta
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacím procesem globálního rozvojového vzdělávání. Cílem práce je popsat zkušenosti lektorů s programy globálního rozvojového vzdělávání v neziskové organizaci ADRA. Teoretická část nabízí definici základních pojmů a charakterizuje základní principy a cíle globálního rozvojového vzdělávání. Dále definuje témata GRV a jejich začleňování do výuky na českých školách. Práce představuje hlavní aktéry v České republice, se zaměřením na neziskovou organizaci ADRA. Teoretickou část uzavírá kapitola hodnocení GRV v České republice ze strany České školní inspekce. V praktické části bakalářské práce je prostřednictvím analýzy rozhovorů s lektory Opravdového světa zjišťována motivace lektorů, dále přínosy a postavení ve třídě během lektorování. Analýza rozhovorů je zaměřena také na hodnocení celkové situace GRV v České republice z pohledu lektorů. V rámci hodnocení je kladen důraz na úskalí a problémy globálního rozvojového vzdělávání.
Výuka hry na zobcovou flétnu v DDM
Hrabová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce přibližuje specifický charakter zájmového vzdělávání, zabývá se též historií domů dětí a mládeže. Hlavní pozornost bude zaměřena na výuku hry na zobcovou flétnu, cílem bude zjistit, jaké jsou formy a metody této výuky. Součástí bude dotazníkové šetření zaměřené na organizaci pražských DDM, osloveni budou vedoucí pracovníci i lektoři s cílem zjistit současný stav a odbornou úroveň nástrojové výuky. V praktické části bude představen návrh vlastního postupu (roční plán, metodický postup, výukový materiál). KLÍČOVÁ SLOVA zobcová flétna, DDM, učebnice, volný čas, historie DDM, lektoři
Možnosti využití zvířat v zoologických zahradách v oblasti zoorehabilitace.
ŘÍHOVÁ, Žaneta
Přestože léčebnou sílu zvířat znali lidé již od pradávna, je zoorehabilitace velice mladý obor, který stojí na počátku své existence. Zoorehabilitaci můžeme definovat jako souhrn činností, při kterých se využívá léčebného působení různých druhů zvířat na prožitky a chování člověka. Při dlouhodobém či opakovaném kontaktu se zvířetem byl vysledován a popsán fyziologický, psychologický i sociální pozitivní vliv na člověka. Kontakt se zvířaty může zlepšit celkové zdraví, upravit psychiku a tím i zkvalitnit život. Cílem bakalářské práce bylo zjistit možnosti a způsoby využití zvířat v zoologických zahradách v oblasti zoorehabilitace. Dílčím cílem byla specifikace druhů zvířat, které jsou v rámci zoorehabilitace využívány v programech zoologických zahrad a depistáž programů a aktivit realizovaných v zoologických zahradách v rámci zoorehabilitace. V teoretické části se pozornost zaměřuje nejprve na historii soužití člověka se zvířaty, poté na popsání pozitivního vlivu na vývoj a utváření osobnosti dětí a to dítěte zdravého i dětí s postižením. Dále jsou objasněny pojmy, které se používají v souvislosti se zoorehabilitací. Výstupem empirické části jsou výsledky kvalitativního výzkumu ve kterém byly požity metody CAMI, zúčastněné pozorování, polostandardizovaný rozhovor, sekundární analýza dat a jako doplňující metoda fotodokumentace. Práce by měla sloužit jako vhodný edukační a propagační materiál zoorehabilitace. Dále by měla poskytovat souhrnný přehled možností a aktivit využití zvířat v zoologických zahradách v oblasti zoorehabilitace, který v současné době není žádným způsobem koncepčně sestaven.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.